Vi förstår att du kanske inte är expert på försäkringar eller hur skadehantering går till. Men det är vi och vi hjälper dig gärna när du har råkat ut för något.

Börja med att anmäla vad som hänt och vad du vill ha ersättning för här på webben.
Du får en bekräftelse direkt via mejl. Vi kommer sedan att kontakta dig, och det sker vanligen senast nästkommande arbetsdag. Om du är i akut behov av hjälp efter klockan 21.00 på vardagar ringer du skadejouren på telefon 0771-44 10 44.

  • Du anmäler

    Du kan göra din anmälan när som helst på dygnet, året runt.

  • Vi bekräftar

    Du får ett bekräftelsemejl direkt när vi tagit emot din anmälan.

  • Du får besked

    Senast nästa vardag får du besked om ditt ärende.

Lugn, vi hjälper dig!

Det ska vara enkelt att vara kund hos oss. Vårt mål är att ha försäkringsbranschens nöjdaste kunder. Det genomsyrar vårt arbete och den service vi ger dig i samband med en skada. Vi vill att du snabbt ska få den hjälp du behöver, ett bra bemötande och att du känner dig rättvist behandlad.

Kundombudsmannen

Om du inte är nöjd med vårt beslut i, eller hantering av ett ärende kan du få det omprövat utan kostnad.

Läs om Kundombudsmannen

Ifs självriskkonto

I vårt förmånsprogram ingår självriskkontot som hjälper till att betala självrisken om något händer. 

Läs om självriskkontot

Försäkringsbedrägeri

Försäkringsbedrägeri drabbar i förlängningen dig som kund. Därför arbetar vi med att minska dem. 

Läs mer om arbetet