Anmäl skada, förlust eller sjukdom
Anmäl det som hänt. Vi guidar dig till rätt hjälp.
Osäker på vad som täcks? Anmäl ändå! Vi kollar och återkommer till dig.
Om vi behöver mer information så kontaktar vi dig
Anmäl det som hänt. Vi guidar dig till rätt hjälp.
Osäker på vad som täcks? Anmäl ändå! Vi kollar och återkommer till dig.
Om vi behöver mer information så kontaktar vi dig
Vi guidar dig till rätt hjälp när du börjar anmäla. I vissa fall får du hjälp av våra partners.
Du behöver bara svara på några korta frågor. Om du har bilder eller dokument kan du bifoga dem samtidigt. Är du osäker på om skadan täcks? Anmäl ändå!
Du behöver inte ringa oss. Vi kontaktar dig om vi behöver mer information. Du kan följa ärendet och ha kontakt med din skaderådgivare via Mina sidor.
Om försäkringen gäller för det som hänt hjälper vi dig att komma vidare alternativt betalar ut ersättning. Vi återkommer så snart vi kan, oftast inom ett par dagar.
Det bästa sättet att få reda på om försäkringen täcker är att anmäla det som hänt till oss. En skaderådgivare kollar då om din försäkring kan hjälpa dig och återkommer med besked. Gäller försäkringen för händelsen hjälper vi dig vidare alternativt betalar ut ersättning.
Din kundrelation hos oss påverkas inte av att du anmäler något som försäkringen inte täcker.
Vilken självrisk du har syns i ditt försäkringsbrev, som du kan hitta på Mina sidor.
Det är olika självrisk för olika försäkringar. Självrisken kan också variera beroende på vad som har hänt och vilken självrisk du valt.
Börja med att anmäla skadan online. Det går till så här i de flesta fall:
I vissa fall får du hjälp av våra partners. Detta framgår när du börjar anmäla.
Beställ vägassistans smidigt online. Dela gärna din position, då hittar bärgaren fram till dig snabbare.