Skadeanmälan

Vad har hänt?

Hantering av personuppgifter
Skadejour dygnet runt

När du har anmält skadan får du ett bekräftelsemejl direkt. Senast nästa vardag får du besked om ditt ärende.

Ring 0771-655 655 om du vill prata med oss. Skadejouren har öppet dygnet runt och hjälper till när det är akut.

För hund, katt eller häst – ring 0770-117 177. Vårt specialistteam hjälper dig och ditt djur vardagar 08.00-17-00. 

Vanligaste skadehändelserna

Vid singelolycka eller kollision med ett djur eller annat fordon kan du få ersättning för skador på bilen om du har helförsäkring eller vagnskadegaranti.

Om du tappar din mobiltelefon så att den skadas, till exempel så att glaset spräcks, kan du få ersättning från din hemförsäkring om du har allriskförsäkringen Otur.

Om du har råkat ut för ett olycksfall och skadat dig på något sätt kan du få ersättning om du har en personförsäkring som gäller för olycksfallsskador. 

Välj kategori

Kundombudsmannen

Om du inte är nöjd med vårt beslut i, eller hantering av ett ärende kan du få det omprövat utan kostnad.

Service vid en skada

Vi vill att våra kunder ska känna sig nöjda med den service och hjälp de får av oss vid en skada. 

Ifs självriskkonto

I vårt förmånsprogram ingår självriskkontot som hjälper till att betala självrisken om något händer.