Information om

cookies på if.se

Denna information beskriver hur If Skadeförsäkring AB, organisationsnummer 516401-8102, använder cookies på if.se.

Om cookies

En cookie är en liten datafil som skickas från en webbsida och sparas i webbläsaren på din dator, mobiltelefon eller annan enhet.

Det finns två typer av cookies:

Session cookies är aktiva endast under ditt besök på en webbplats. De används för att säkerställa att webbplatsen fungerar bra och kan till exempel spara varor som du har lagt till i en kundvagn, medan du surfar runt på webbplatsen.

Permanenta cookies sparas i din webbläsare under en längre tid. De hjälper webbplatsen att känna igen din enhet nästa gång du besöker den och att förbättra användarupplevelsen.

Det finns också annan teknik, som pixeltaggar, webbuggar, webblagring och andra liknande filer och tekniker, som kan ha samma funktion som cookies. I denna cookie policy använder vi termen "cookies" för cookies och all liknande teknik.

Session cookies, som används för att hantera funktionalitet på if.se, är inte listade nedan. 

Följande permanenta cookies används

Följande permanenta cookies är inställda för det syfte som beskrivs:

Celebrus

Syfte: Celebrus används för att samla in data om hur vår webbplats används, till exempel vilka sidor som besöks och i vilken ordning de besöks.

Doubleclick

Syfte: Doubleclick är ett dotterbolag till Google och en annonseringsplattform för digital annonsering. Det används även för att samla in data i syfte att mäta effekten av digital annonsering och kan användas för att identifiera målgrupper för digital annonsering, baserat på data från tidigare besök på webbplatsen; till exempel om en du har gjort en prisberäkning och, eller, köpt en viss produkt.

Doubleclick används idag för att mäta och spåra konverteringar. Det används också för att skapa listor och målgrupper för annonsering. Denna användning är, enligt Googles krav, pausad tills vi har en lösning för ett aktivt medgivande av cookies på plats vår webbplats: https://www.if.se.

Google Tag Manager

Syfte: Google Tag Manager är ett verktyg genom vilket script, som kan eller inte kan ställa in spårnings- och, eller, reklam-cookies, kan hanteras på ett effektivt sätt. Det säkerställer även att scripten läggs in på webbsidorna på ett effektivt sätt, så att sidorna laddas så snabbt som möjligt.

Hubspot

Syfte: Hubspot är ett verktyg för prospekthantering, som kan användas till exempel för att skapa kontaktformulär. Hubspots cookieanvändning beskrivs på: https://knowledge.hubspot.com/articles/kcs_article/reports/what-cookies-does-hubspot-set-in-a-visitor-s-browser

Microsoft Application Insights

Syfte: Används för att samla in statistiska uppgifter om användningen av webbplatsen, laddningstider och annat. Lagrar en unik identifikation för att känna igen användaren vid återkommande besök över tid. Uppgifterna är anonyma och kan inte kopplas till några identifierade personer.

Visual Website Optimizer

Syfte: Visual Website Optimizer är ett verktyg som används för A/B-testning, scrolldjup- och klickanalys etc. När vi använder Visual Website Optimizer ser vi till att inga personuppgifter samlas in. Cookies används till exempel för att se till att samma användargränssnitt visas vid varje besök för en användare som deltar i ett designexperiment.

Hur du säger nej till cookies

Om du inte vill att cookies lagras på din dator, kan du välja att inte acceptera cookies i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Vanliga webbläsare är Chrome, Firefox och Internet Explorer.

Du kan även ändra din webbläsarinställning så att du får en varning varje gång en webbplats försöker använda en cookie, och du kan sedan bestämma för varje cookie om du accepterar den eller inte. Om du väljer att inte acceptera cookies lagras inga cookies från if.se eller någon annan webbplats, men du kan märka av att vissa funktioner på vår och andra webbplatser inte fungerar perfekt.

Mer information om hur du hanterar cookies i din webbläsare hittar du på https://www.aboutcookies.org/

http://www.youronlinechoices.eu/ finns mer information om anpassade annonser som baseras på hur du använder internet.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003 ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till och ha rätt att vägra sådan användning.