Här hittar du svar på generella frågor om betalningar. Detaljerad information om dina betalningar ser du på Mina sidor.
Hur ändrar jag betalningssätt på min försäkring?
Det enklaste sättet är att logga in på Mina sidor och ändra där. Välj Betalningar och sedan klickar du på länken Ändra betalningssätt. Du ser då vilka alternativ du kan välja.
Frågor om autogiro
Frågor om e-faktura
Frågor om pappersfaktura
Betala med Swish eller kort
För närvarande kan du inte betala din försäkring med Swish eller med bank- eller kreditkort.
Bankgiro, plusgiro och OCR-nummer
Vill du betala din försäkring tidigare eller på ett annat sätt? Information om vilket bank- eller plusgironummer det är finns på fakturan som du hittar under Betalningar på Mina sidor. Där ser du även vilket OCR-nummer du ska ange när du betala.
För att din försäkring ska bli betald behöver du uppge OCR-numret för att vi ska kunna koppla ihop inbetalningen med rätt försäkring.
Om du betalar med e-faktura behöver du inte fylla i OCR-nummer, bankgiro- eller plusgiro. Din faktura finns hos din internetbank och uppgifterna är redan förifyllda.
Återbetalning
Vill du kontakta oss?
Om du inte fick svar på din fråga kan du ringa, chatta eller mejla för att få hjälp.