Mina sidor

På Mina sidor kan du se dina försäkringar, försäkringsbrev, betalningar och eventuella skador. Du kan även göra vissa ändringar i dina försäkringar. Du loggar in med Bank-id eller mobilt Bank-id.

Försäkring via jobbet

För att se försäkringar som du har hos oss via ditt jobb, logga in på Försäkring via jobbet.

Företagsförsäkringar

Vill du se företagets försäkringar, logga in på Mina sidor Företag

Att skaffa e-legitimation

E-legitimation finns bland annat som Bank-id och mobilt Bank-id, och du skaffar det i din internetbank. ​Med en e-legitimation kan du sedan legitimera dig digitalt och får tillgång till uppgifter om dig själv och tjänster på webben.

Länkar till mer information

Läs mer om e-legitimation på Skatteverkets hemsida.

Om e-legitimation

Så skaffar du en e-legitimation

Så fungerar mobilt Bank-id

Mobilt Bank-id är en e-legitimation för mobiltelefoner och surfplattor. Med ett mobilt Bank-id kan du legitimera dig och på så sätt logga in. För att kunna använda mobilt Bank-id behöver du dels installera BankID säkerhetsapp och dels hämta ett mobilt Bank-id. Det gör du hos din internetbank.

Mobilt Bank-id fungerar ihop med PC och Mac

Om det inte fungerar från en Mac med Safari så behöver du förmodligen ändra i inställningar och att alltid tillåta cookies. Likaså om du har en surfplatta eller mobil av märket iPad/iPhone så går du in i enhetens inställningar och väljer Safari och sedan välj att tillåta cookies från alla platser.

Andra tips om det inte fungerar

  • Du kanske inte har dataanslutning. Kontrollera inställningarna i telefonen.
  • Du kanske inte når mobilnätet från den plats där du befinner dig. Uppsök en plats med mobiltäckning och prova därifrån eller använd WiFi/WLAN.
  • Du eller banken kan ha spärrat ditt Bank-id. Beställ i så fall ett nytt från din Internetbank.
  • Du kan ha låst ditt Bank-id genom för många inmatningar i rad av fel säkerhetskod. Spärra i så fall ditt Bank-id och beställ ett nytt från din Internetbank.
  • Ditt Bank-id kan vara så gammalt att dess giltighetstid har gått ut. Beställ i så fall ett nytt från din Internetbank.

Läs mer om mobilt Bank-id

Kan du inte logga in med Bank-id?

Om du försöker att logga in med ditt Bank-id men du kommer inte vidare, alternativt att du får en felkod som säger att Bank-id saknas så kan du testa ditt Bank-id.

Om det fungerar på testsidan så är det inget problem med ditt bank-id, utan problemet kan vara att du har antingen har ett för gammalt-, eller för nytt operativsystem eller webbläsare som vår login-lösning inte stödjer.

Därför kan du inte logga in med lösenord

Det är inte längre möjligt att logga in med lösenord. Kraven på säker inloggning ökar hela tiden och inloggning med lösenord bedöms inte längre ha tillräckligt hög säkerhet. Vi är måna om att dina försäkringsuppgifter är skyddade och erbjuder därför endast inloggning med Bank-id och mobilt Bank-id.

Ring till oss på 0771-655 655 om du saknar Bank-id, så hjälper vi dig med dina försäkringar.