Skadehantering – så går det till

Det allra viktigaste med en försäkring är den hjälp du får när det har hänt någonting. Det är då vi ska leverera vår skadeservice till dig. Det är då det visar sig vad du betalar för och vad det är värt.

  • Du anmäler

    På webben kan du göra din anmälan när som helst på dygnet.

  • Vi bekräftar

    Du får ett bekräftelsemejl direkt när vi tagit emot din anmälan.

  • Du får återkoppling

    Du får personlig återkoppling, ofta inom några dagar.

Så här fungerar vår skadeservice

  • Du anmäler enkelt skadan online. Vi guidar dig genom anmälan. Vill du hellre ringa går det självklart bra.
  • Vi guidar dig till rätt hjälp. Har du till exempel drabbats av en vattenläcka eller brand kan vi kontakta de specialister du behöver för att få hjälp. Vi tar hand om många skador - 1,4 miljoner stycken - varje år, så vi har lärt oss vem som är bra på vad.
  • Du kan ta det lugnt och ägna dig åt annat än försäkringar.

Att ta hand om våra kunder på det här sättet leder till att vi löser mer än hälften av alla ärenden inom 24 timmar. Våra kunder är ofta nöjda. De tycker att vi är rättvisa, snabba och enkla att ha att göra med.