Se till att synas i mörket

2015 – reflexkollektion av Örjan Andersson

Reflexer halverar risken att bli påkörd i trafiken. Tyvärr får fåfänga och glömska många av oss att gå utan. I ett försök att få fler att synas i mörkret samarbetade vi med designern Örjan Andersson och tog fram en reflexkollektion med kläder och accessoarer som fungerar som reflexer i mörkret.

Om initiativet

 
Reflectif – 2015 Örjan Andersson

Om Örjan Andersson

Det var när Örjan gjorde praktik på en stor jeansbutikskedja som intresset för jeans och mode väcktes. Tio år senare bestämde han sig för att prova sina egna vingar och startade butikskedjan Weekday och jeansmärket Cheap Monday, två koncept som 2008 köptes upp av H&M. Idag driver Örjan egna jeansmärket Örjan Andersson och butiken Från Ö till A på Södermalm i Stockholm. 

Delar av kollektionen säljs fortfarande. Du hittar den i Örjan Anderssons webbshop

Våra reflexkampanjer