Hur bokar jag ett vårdbesök via min sjukvårdsförsäkring?
Du kan boka ditt vårdbesök genom att antingen gå via Vårdhjälpen, skicka ett mejl eller ringa oss på 020-620 620 mellan 9.00-15.00.
Hur av- eller ombokar jag en tid?
Du kan av- och omboka din tid via den länk du fått i bokningsbekräftelsen. Du kan även kontakta vårdgivaren eller oss för hjälp. Avbokning kan dock inte göras via mejl.
Ändring av bokning kan göras på vardagar innan kl 15.00 och minst 24 timmar innan inbokad tid. Vid operation ska avbokning ske senast tre arbetsdagar innan. Det är viktigt att du följer vårdgivarens instruktioner. Sen eller utebliven avbokning debiteras.
Hur snabbt kan jag få en tid?
Efter att vi gjort en medicinsk bedömning av ditt vårdbehov ska du erbjudas ett första besök hos en specialist inom sju arbetsdagar.
Hur tar man reda på sin självrisk?
Antingen kan du fråga ansvarig för försäkringsavtalen på ditt företag eller så kan du ringa till oss så hjälper vi dig att kolla upp det. Ring oss på 020-620 620 mellan 9.00-15.00.
När och hur betalar jag självrisken?
Självrisken kommer skickas som en faktura via mejl till dig när du har bokat ett första vårdbesök i ett ärende via Vårdplaneringen. Skulle besöket avbokas så behöver du kontakta oss för att häva fakturan.
Hur gör jag för att få ersättning?
Vad gäller för ersättning vid resor?
Vilken typ av ersättning du har rätt till gällande resor finns i dina villkor. Ring oss för att få hjälp att ta reda på vad som gäller för dig 020-620 620.
Vad kan jag få ersättning för?
Den ersättning du kan ha rätt till är:
- Utlägg på vårdcentral som t.ex. patientavgifter
- Mediciner
- Resor
- Logi
Vilka utlägg du får ersättning för beror på villkoren i din försäkring.
Jag ska skicka en faktura till er, hur gör jag?
Hur gör jag för att bli en del av ert nätverk?
Återbesök/receptförnyelse
Hur gör jag för att boka ett återbesök?
Önskar du boka ett återbesök ska du i första hand vända dig direkt till vårdgivaren du fått vård hos. I andra hand kan du vända dig till Vårdplaneringen så hjälper vi dig.
Hur gör jag för att förnya ett recept?
När du ska förnya ett recept behöver du vända dig till den vårdgivaren som du fick ditt recept utskrivet hos första gången.
Varför måste jag identifiera mig med BankID?
Eftersom vi hanterar journaler och känsliga uppgifter om dig behöver vi identifiera att vi pratar med rätt person. Detta är för att skydda din integritet.
Hur tar jag reda på vilken försäkring jag har och vad som ingår?
För att se dina försäkringar via arbetsgivaren loggar du in på Mina sidor.
Hur avslutar jag min försäkring?
För att avsluta din försäkring behöver du kontakta din arbetsgivare. Är du en arbetsgivare däremot och vill avsluta en av de anställdas försäkring kan du antingen logga in på Mina sidor och göra ändringar eller ringa oss på 0771-56 00 00.