Rätt försäkrad

Det är enkelt att bli rätt försäkrad. Du behöver bara boka ett ca 15 minuters telefonmöte med våra kunniga rådgivare.

Hur går rådgivningen till?

I ett första samtal bestämmer vi en tid som passar dig för själva rådgivningen. Utöver det ställer vi några frågor till dig i syfte att få fram vilket försäkringsbehov du har. 

Mellan första samtalet och rådgivningen ska du leta reda på dina försäkringsbrev för att se omfattningen på dina nuvarande försäkringar och hur länge de gäller. Du behöver även ta reda på om du har försäkringar via din arbetsgivare. 

Vid rådgivningen, som också sker via telefon, går vi tillsammans igenom ditt försäkringsbehov. Du kanske saknar någon försäkring, behöver ändra något eller så har du precis det du behöver. 

Kostar rådgivningen något?

Nej, den är helt kostnadsfri. 

Varför ska du göra detta?

Du behöver vara rätt försäkrad och behovet av försäkringar ändras över tid. Det kan till exempel vara att du flyttat ihop med någon, flyttat isär, fått barn eller att barnet har flyttat hemifrån.

Försäkringarnas innehåll ändras också över tid och det är inte alltid så lätt att hänga med. 

Det är enkelt att byta försäkringsbolag

Om du bestämmer dig för att flytta dina försäkringar till oss kan vi hjälpa dig med att säga upp försäkringarna i ditt nuvarande försäkringsbolag.

  • Vi skickar ett sms till dig med länk till en fullmakt.
  • Du godkänner att If får säga upp dina försäkringar i ditt nuvarande försäkringsbolag.
  • Försäkringarna kan flyttas vid den årliga förfallodagen när avtalet ska förnyas.
  • Vi skickar fullmakten till det andra bolaget nära förnyelsedatumet. Det kan därför verka som att det inte händer något. Du kan vara helt lugn, vi har bevakning på när det är dags.

Fördelar för dig

När du samlar dina försäkringar hos oss har du lättare koll på dina försäkringar och dessutom följande: 

  • Mina sidor – se dina försäkringar, betalningar, försäkringsbrev och eventuella skador. 
  • Du får rabatt på försäkringarna.
  • Du får pengar avsatta på ett självriskkonto för varje år du är skadefri.
  • Du slipper betala dubbla självrisker.
  • Du har en egen rådgivare som du kan kontakta om du har frågor om försäkringarna. 
  • Kvinna

    Kontakta oss

    Vi hjälper dig gärna med dina frågor om försäkringar. Ring, mejla eller chatta – du väljer det som passar dig.

    Kontakta kundservice
  • rosor

    Ifs förmånsprogram

    Du blir förmånskund hos oss när du tecknar vår hem- eller bilförsäkring. Det ger rabatt och andra förmåner. 

    Läs om förmånsprogrammet
  • Kvinna och man

    Ifs självriskkonto

    Självriskkontot hjälper dig att betala hela eller delar av självrisken om en skada skulle inträffa. 

    Så fungerar självriskkontot