Så här fungerar

Vårdplaneringen

Välj mellan 2 alternativ

1. Vi hjälper dig att boka vård

  • 1 >

    Du upplever besvär

    Det kan t.ex. vara ryggont eller att du känner dig stressad/deprimerad.

  • 2 >

    Kontakta oss

    Välj hur du vill kontakta oss för hjälp eller sök vård direkt via Kry.

  • 3 >

    Vårdgivare

    Går du via oss så bokar vi en tid hos en vårdgivare inom några dagar.

  • 4 >

    Beslut om vård

    Här får du den vård du behöver samt uppföljning hela vägen tills du är frisk.

  • 5

    Vi tar kostnaden

    Oavsett vilken vård du behöver så är det vi som står för kostnaden.

2. Sök vård själv, få ersättning

I vissa fall kan det löna sig att du söker dig till allmännvården i första hand. Det kan t.ex. vara om du är orolig över en leverfläck som du vill kolla upp. Då betalar du patientavgifter på plats och sen kan du i efterhand skicka in kvittona till oss för att få pengarna tillbaka. Vilken typ av ersättning du kan få beror på villkoren i din försäkring.

Återbesök/receptförnyelse

Vänd dig direkt till vårdgivaren du behandlades av. Alla ärenden går via dem.

Självrisk

Självrisken betalas direkt till vårdgivaren vid första besöket. Om du vill veta hur stor din självrisk är, ring oss på 020-620 620.

Avboka/omboka

Du kan om-/avboka via länken i bokningsbekräftelsen, alternativt ringa oss minst 24 timmar innan. Vid operation, avboka senast tre arbetsdagar innan. Sen eller utebliven avbokning debiteras.

Vilka besvär kan man söka för?

Du kan söka för alla möjliga besvär men här nedan listar vi några av de vanligt förekommande ärenden som vi hanterar.

  • Ortopedi - Smärta i rygg, nacke m.m.
  • Fysioterapi - Kiropraktor, sjukgymnast
  • Hud- och könssjukdomar t.ex. leverfläckar
  • Kirurgi - Besvär som vidare kräver operation
  • Urologi - Problem som t.ex urinvägsinfektion
  • Öron-näsa-hals
  • Gynekologi
  • Ögonsjukdomar
  • Psykologi/psykiatri
  • Reumatologi
  • Mag-tarmsjukdomar