be om ersättning

Har du sökt vård på egen hand eller gjort utlägg i samband med din vård kan du ha rätt till att få tillbaka pengar.

Så här gör du

  1. Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan.

  2. Ta bild på kvittot/kvitto och bifoga.
    Har du fler än 3 kvitton kan du maila resterande till skadeservice@if.se. Glöm inte ange dina personuppgifter.

  3. Ange ditt bankkontonr inkl clearingnummer.

  4. Ange ditt försäkringsnummer, som du hittar i ditt försäkringsbrev, eller ditt ärendenummer om du redan har ett pågående ärende.

Detta kan du får ersättning för

  • Utlägg på vårdcentral som t.ex. patientavgifter
  • Mediciner
  • Resor
  • Logi

Vilka utlägg du får ersättning för beror på villkoren i din försäkring. Ring oss på 020-620 620 mellan 08.00-17.00 för att ta reda på det.

Hur gör jag om jag har flera kvitton?

Har du fler än 3 filer så kan du maila dessa  till skadeservice@if.se.

Ange dina personuppgifter och ditt ärendenummer i mailet.

Vårdgivare - så fakturerar du oss

Fyll i nedan faktura och skicka till oss med ett komplett ifyllt underlag per patient.

Hämta fakturaunderlag

Faktureringsadress
Mejla ifyllt fakturaunderlag till skadeservice@if.se​ eller skicka till nedan angiven postadress.

If
F200
106 80 Stockholm

Fakturafrågor
Telefon: 020-620 620
Mejl: skadeservice@if.se​​​​​​​​​​

Fyll i dina uppgifter

Ditt namn *
Personnummer (ååmmddxxxx) *

Vi behöver ditt personnummer för att kunna ge dig snabbare och bättre service.

Mobilnummer utan bindestreck *
Mejladress *
Ange kontonummer inkl. clearingnr *

Behövs för att vi ska kunna sätta in pengarna på ditt konto.

Behöver du bifoga fler än 3 bilder, mejla dem till skadeservice@if.se.

Behöver du bifoga fler än 3 bilder, mejla dem till skadeservice@if.se.

Behöver du bifoga fler än 3 bilder, mejla dem till skadeservice@if.se.

* Obligatoriskt fält

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och övrig dataskydds- och försäkringslagstiftning. Här kan du läsa om vår hantering av personuppgifter.