be om ersättning

Har du sökt vård på egen hand eller gjort utlägg i samband med din vård kan du ha rätt till att få tillbaka pengar.

Så här gör du

  1. Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan. Är det ett pågående ärende är det viktigt att ange det.

  2. Ta bild på kvittot/kvitto och bifoga.
    Har du fler än 3 kvitton kan du maila resterande till vardplaneringen@if.se. Glöm inte ange dina personuppgifter.

Detta kan du får ersättning för

  • Utlägg på vårdcentral som t.ex. patientavgifter
  • Mediciner
  • Resor
  • Logi

Vilka utlägg du får ersättning för beror på villkoren i din försäkring. Ring oss på 020-620 620 mellan 08.00-17.00 för att ta reda på det.

Hur gör jag om jag har flera kvitton?

Har du fler än 3 filer så kan du maila dessa  till vardplaneringen@if.se.

Ange dina personuppgifter och ditt ärendenummer i mailet.

Vårdgivare - så fakturerar du oss

Fyll i nedan faktura och skicka till oss med ett komplett ifyllt underlag per patient.

Hämta fakturaunderlag

Faktureringsadress
Mejla ifyllt fakturaunderlag till ifsvardplanering@if.se eller skicka till nedan angiven postadress.

If
F200
106 80 Stockholm

Fakturafrågor
Telefon: 020-620 620
Mejl: ifsvardplanering@if.se

Fyll i dina uppgifter

Vi behöver ditt personnummer för att kunna ge dig snabbare och bättre service.

Behövs för att vi ska kunna sätta in pengarna på ditt konto.

Behöver du bifoga fler än 3 bilder, mejla dem till skadeservice@if.se.

Behöver du bifoga fler än 3 bilder, mejla dem till skadeservice@if.se.

Behöver du bifoga fler än 3 bilder, mejla dem till skadeservice@if.se.

* Obligatoriskt fält
Formuläret skickas... Formuläret skickas...

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och övrig dataskydds- och försäkringslagstiftning. Här kan du läsa om vår hantering av personuppgifter.