Kundpanelen

Dina åsikter är ovärderliga! De hjälper oss att göra det enklare för dig att vara kund. I vår kundpanel är du med och påverkar våra erbjudanden och hur vi som försäkringsbolag ska finnas där för dig. 

Är du redan medlem? Logga in här
Kvinna sitter på en stol och tittar på en surfplatta.
Publicerad

Var med och påverka i kundpanelen

I vår kundpanel får du möjlighet att uttrycka dina åsikter, påverka våra erbjudanden och hjälpa oss att göra din vardag enklare. Vi vill att det ska vara enkelt att vara kund hos oss. Och att få höra dina upplevelser, åsikter och behov är den bästa feedbacken vi kan få. Vi välkomnar alla tankar och synpunkter, både positiva och negativa. Det är så vi lär oss hur vi kan utvecklas och bli bättre. 

Så går det till

  1. 1

    Registrera dig

    Bli medlem genom att fylla i ett registreringsformulär. Det kostar ingenting att vara med i kundpanelen och det spelar ingen roll om du är kund hos oss eller inte.

  2. 2

    Svara på undersökningar

    Du får inbjudningar till undersökningar till din mejl. Du väljer själv hur många du vill vara med i. Undersökningarna görs oftast digitalt via användarenkäter och tester.

  3. 3

    Få belöning

    Som tack för din hjälp kan du få ersättning. Den varierar och kan exempelvis vara utlottning av presentkort eller pengar som sätts in på ditt konto.

Frågor och svar om kundpanelen

Kostar det något att vara med i kundpanelen?

Nej, det kostar ingenting att vara medlem i kundpanelen. 

Hur går undersökningarna till?

Inbjudan om att delta i en undersökning skickas via mejl till dig. 

  • Du väljer själv vilka undersökningar du vill vara med i och svarar när det passar dig. 
  • Undersökningarna görs digitalt, exempelvis via användarenkäter och tester. Det kan även förekomma inbjudningar till djupare telefonintervjuer.
  • Du svarar på undersökningarna genom att logga in till kundpanelen i din mobil eller dator.
  • Frågorna du får kan handla om våra försäkringar, nuvarande och framtida tjänster och erbjudanden eller annat som handlar om försäkringar och att vara kund hos oss som försäkringsbolag.

Hur blir jag medlem i kundpanelen?

För att bli medlem i kundpanelen behöver du fylla i ett registreringsformulär. Du svarar bland annat på frågor om din ålder, hur du bor och dina försäkringar.

När du är registrerad som medlem i kundpanelen får du en bekräftelse.

Gå med i kundpanelen

Vilka kan vara med i kundpanelen?

Du kan vara med i kundpanelen oavsett om du är kund hos oss eller inte.

Du kan inte gå med i kundpanelen om du:

  • är under 18 år
  • arbetar i försäkringsbranschen. 

Vilken ersättning kan jag få?

    Som tack för ditt deltagande i en undersökning kan du få ersättning. Vilken ersättning du kan få varierar för olika undersökningar och kan exempelvis vara:

    • Du är med i utlottning av presentkort till ett värde av 500 kronor på gogift.com. Presentkorten kan användas i ett stort antal butiker. Utlottningarna sker månadsvis och vinnarna meddelas personligen via mejl.
    • Ersättning per timme vid djupare intervjuer.

    Hur avslutar jag mitt medlemskap i kundpanelen?

    Så här gör du för att gå ur kundpanelen:

    1. Logga in på ifkundpanel.se
    2. Gå till Min profil
    3. Längst ner på sidan kan du radera din profil. Ditt medlemskap i kundpanelen avslutas när du väljer att radera din profil.

    Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap i kundpanelen.

    Jag har glömt mitt lösenord, hur ska jag göra?

    Så här gör du om du har glömt ditt lösenord:

    1. Gå till ifkundpanel.se
    2. Under logga in-knappen finns det en länk som heter Jag har glömt mitt lösenord.
    3. Klicka på länken och följ instruktionerna om hur du skaffar ett nytt lösenord. 

    Tillsammans med dig kan vi utvecklas och bli ännu bättre.

    Malin Plym, ansvarig Ifs kundpanel
    Fotografi på Malin Plym, ansvarig för Ifs kundpanel i Sverige

    Relaterat innehåll

    Publicerad