Det är viktigt att ambassadpersonal som tillfälligt arbetar i Sverige har ett försäkringsskydd om de skulle bli sjuka eller råka ut för en olycka. Därför kan vi anpassa en försäkring för att skydda ambassadpersonal från utlandet.
Ingen hälsodeklaration krävs - endast 24 månaders symtomfri tid
För både ambassadpersonal och medföljande familj
Vår försäkring är särskilt framtagen för att möta behoven hos ambassadpersonal stationerad i Sverige. Försäkringen erbjuder ett omfattande skydd för sjukvårdskostnader vid både sjukdom och olycksfall, men kan även utökas till att omfatta medföljande familjemedlemmar.
Det är enkelt att teckna försäkringen. Ingen hälsodeklaration krävs – istället gäller en 24 månaders symtomfri period. Det innebär att försäkringen inte ersätter sjukdomar eller skador som den försäkrade haft symtom från, eller fått vård eller medicinering för, under de senaste två åren före tecknandet.
Detta ingår i försäkringen
Ambassadförsäkring
Ingår
Läkarvård till följd av sjukdom eller olycksfall i Norden.
Ingår
Resekostnader till/från vård till följd av sjukdom eller olycksfall i Norden.
Ingår
Gäller för graviditetskontroller samt förlossning.
Ingår
Upp till 10 behandlingar vid akut psykisk kris hos legitimerad psykolog. (inom ett år från skadetillfället)
Ingår
Ersättning för tillfällig behandling vid akuta besvär samt vid olycksfall.
Ingår
Kompletterande skydd att lägga till
Kan läggas till
Skyddar om någon tar sig in i bostaden och stjäl eller orsakar skador.
Ingår
Gäller vid skador som uppstår på grund av exempelvis vattenläckor eller naturhändelser som storm eller översvämning.
Ingår
Ger ersättning om personlig egendom blir stulen eller skadad när du befinner dig utanför hemmet.
Ingår
Om bagage som checkats in har blivit försenat ersätter försäkringen nödvändiga och skäliga kostnader för att återanskaffa försenade kläder.