Gå direkt till sidans huvudmenyn Gå direkt till sidans innehåll

Nyhetsrummet

Välkommen! Här får du som journalist svar på frågor om If och försäkringar. Du hittar pressmeddelanden, bilder och video, samt ingångar till våra sociala kanaler. Kontakta oss gärna!

If satsar på kreativitet: rekryterar Nils Andersson Wimby

09-06-2021, 15:20

Försäkringsbolaget If fortsätter att bygga Nordens bästa inhousebyrå. Nu rekryteras Nils Andersson Wimby för att ta If Creative Agency till nästa nivå och skapa synergier mellan kreativitet, analys och mediaköp.

Nils Andersson Wimby

Försäkringsbolaget If har i flera år investerat i att bygga upp sin kreativa kompetens med förmåga och erfarenhet att producera innehålla för samtliga kanaler. Resultatet är en av Nordens största inhousebyråer, If Creative Agency (IfCA), med kreativa specialister i alla nordiska länder.

Nu tar If nästa steg i den digitala, kreativa utvecklingen. Nils Andersson Wimby har rekryterats till den nya rollen Head of Creative and Media.

Nils Andersson Wimby har mer än 15 års erfarenhet av den svenska reklam- och mediascenen. De senaste 8 åren har han varit byråchef på Isobar, som startade som digital upplevelsebyrå och under Nils ledarskap utvecklats till en digital och kreativ fullservicebyrå. Dessförinnan var han specialist inom digitala medier på mediebyrån Carat. Han är också bloggare om medie- och kommunikationsfrågor i branschtidningen Resumé.

– Nils är en av Sveriges främsta experter på medietrender, särskilt i digitala kanaler. Jag är väldigt glad över att han tar över Ifs kreativa team. Med hans gedigna bakgrund från media och ledarskap från en fullservicebyrå med digital spetskompetens kommer han kunna hjälpa oss att ännu bättre kunna gifta ihop rätt innehåll i rätt kanal, säger Sumit Malhotra, Ifs Head of Brand, Marketing & Communications.

Rollen är ny. Nils tar både över ansvaret för IfCA och Ifs medieköp.

– Det känns riktigt roligt att få ansluta till If och den här nya rollen. Jag ser fram emot att få ta ett helhetsgrepp kring varumärke, kommunikation, media och digitalt, och att få arbeta praktiskt med saker jag debatterat, teoretiserat och föreläst om så länge, säger Nils Andersson Wimby.

– If är ett spännande varumärke i en intressant bransch. Jämfört med konkurrenterna är det en ung och modern organisation med möjlighet att skapa förändring som får stark utväxling i hela organisationen, fortsätter han.

Nils Andersson Wimby gör sin första dag på If den 6 september. Han arbetar nordiskt men är baserad på Ifs huvudkontor i Bergshamra, Solna.

Presskontakter

Pressfrågor

För journalister 

press@if.se

08-410 023 03 

Jessica Balksjö Nannini

Presschef

jessica.balksjo.nannini@if.se

Följ oss i sociala medier