Att hantera skador

Rätt känsla och service vid skada

Om rollen...

Som skaderådgivare är du ansvarig för att ta hand om kundens ärende när en skada inträffat. Denna roll är oerhört viktig i ett försäkringsbolag då du på många sätt är vårt ansikte gentemot våra kunder. Att vara skadereådgivare är en balansakt i att göra våra kunder nöjda samtidigt som vi har försäkringsvillkor och andra regelverk att förhålla oss till.

Vi som jobbar är...

Vi som jobbar som skaderådgivare är oerhört serviceinriktade och har alltid kundens intresse i fokus. Hos oss kan du träffa på ingenjörer, byggnadstekniker, ekonomer, jurister såväl som sjuksköterskor. Beroende på vilken typ av skador vi hanterar har vi olika bakgrund och erfarenheter. Vissa har många års arbetserfarenhet inom försäkring, andra har viktig livserfarenhet som är värdefull i rollen. I hög utsträckning är det inte den formella kompetensen som är avgörande för att lyckas utan att ha en hög kommunikativ förmåga och rätt inställning.

Möjligheterna är...

Som skaderådgivare får du verka inom en spännande miljö där varje skada och kund är unik. Då vår försäkringsportfölj sträcker sig från försäkringar för privatpersoner till försäkringslösningar för internationella storbolag innebär detta olika fördjupningsområden och avancemangsmöjligheter. Den kompetens du tillägnar dig som skaderådgivare har visat sig vara uppskattad i andra delar av Ifs verksamheter och många har gått vidare som ledare, till specialistroller eller affärsutvecklare.

Profilen vi söker är...

För att vara skaderådgivare på If behöver du vara mångfacetterad och kunna hantera en hektisk vardag. Egenskaper vi ser gett framgång i rollen är ett stort lösningsfokus med kunden i centrum, ett stort engagemang och att du är en teamspelare som prioriterar gruppens framgång.