Faktura och betalning
Här kan du läsa mer om hur betalningen av dina fakturor går till samt vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga. Vi guidar dig genom de olika lösningarna så att du kan välja det som passar dig bäst.
Här kan du läsa mer om hur betalningen av dina fakturor går till samt vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga. Vi guidar dig genom de olika lösningarna så att du kan välja det som passar dig bäst.
Du kan själv välja hur du vill ta emot och betala dina fakturor.
Vi rekommenderar att du anmäler ett digitalt betalsätt via autogiro eller e-faktura, då det har många fördelar.
Kom ihåg att du alltid kan se dina fakturor online på Mina sidor Företag.
Du väljer själv om du vill betala dina fakturor årsvis, halvårsvis eller månadsvis. Välj den lösning som passar ditt företag bäst.
Med autogiro eller e-faktura sker dina betalningar automatiskt och alltid i tid, och du slipper onödiga avgifter. På så sätt kan du fokusera på det som är viktigt för ditt företag.
När du begär åtkomst till Mina sidor Företag kan du också välja digital kommunikation. Dina fakturor och andra försäkringsdokument är lättillgängliga online, och du värnar samtidigt om miljön.
På Mina sidor Företag kan du hantera hela företagets försäkringar samt få en översikt och se historik över dina fakturor, betalningsplaner och försäkringsbrev.
Hantera fakturor på Mina sidor FöretagDu hittar dina fakturor, kreditfakturor och återbetalningsbesked på Mina sidor Företag, som du enkelt kan ladda ner där.
Betalplanen hittar du på Mina sidor Företag. Det är en översikt över betalningar för din försäkring och kan användas som bokföringsunderlag.
Mina sidor Företag
Hitta betalplan på Mina sidor Företag
Begär tillgång till Mina sidor Företag
Om du befinner dig utomlands när du ska betala din försäkring ska du uppge nedanstående uppgifter för att betalningen ska komma fram.
För varje inbetalning till oss behöver vi veta:
Du hittar dessa uppgifter på fakturan eller i försäkringsbrevet.
Uppgifter du måste uppge för att betalningen ska komma fram till oss:
Vad är IBAN?
IBAN (International Bank Account Number) är en internationell standard för att ange ett kontonummer och används framför allt för utlandsbetalningar.
IBAN-numret är konstruerat som ett tillägg till det vanliga kontonumret. Ett svenskt IBAN inleds alltid med bokstäverna SE och består totalt av 24 tecken.
Vad är BIC (SWIFT-adress)?
BIC (Bank Identifier Code) är en internationell standard för att identifiera en bank på ett unikt och säkert sätt (kallades tidigare Swift-adress). En BIC består alltid av 8 eller 11 tecken, och de sex första är alltid bokstäver som anges med versaler.
Javisst, det kan du göra.
På den här sidan har vi svarat på de vanligaste frågorna om fakturor och betalningar. Dessutom kan du alltid hitta en översikt över dina fakturor på Mina sidor Företag.
Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst.
Kontakta kundtjänst