Boka tid för rådgivning
Vanliga frågor och svar
Vi kommer överens om en tid
I ett första samtal bestämmer vi en tid som passar dig för själva rådgivningen. Utöver det ställer vi några frågor till dig i syfte att få fram vilket försäkringsbehov du har.
Du samlar in uppgifter
Mellan första samtalet och rådgivningen ska du leta reda på dina försäkringsbrev för att se omfattningen på dina nuvarande försäkringar och hur länge de gäller. Du behöver även ta reda på om du har försäkringar via din arbetsgivare.
Vi ringer upp dig
Vid rådgivningen, som också sker via telefon, går vi tillsammans igenom ditt försäkringsbehov. Då kommer vi upptäcka om du saknar någon försäkring, behöver ändra något eller så har du precis det du behöver.
Nej, den är helt kostnadsfri.
Det är alltid bra att vara rätt försäkrad och behovet av försäkringar ändras över tid. Det kan till exempel vara att du flyttat ihop med någon, flyttat isär, fått barn eller att barnet har flyttat hemifrån.
Försäkringarnas innehåll ändras också över tid och det är inte alltid så lätt att hänga med.
Om du bestämmer dig för att flytta dina försäkringar till oss kan vi hjälpa dig med att säga upp försäkringarna i ditt nuvarande försäkringsbolag.
- Vi skickar ett sms till dig med länk till en fullmakt.
- Du godkänner att If får säga upp dina försäkringar i ditt nuvarande försäkringsbolag.
- Försäkringarna kan flyttas vid den årliga förfallodagen när avtalet ska förnyas.
- Vi skickar fullmakten till det andra bolaget nära förnyelsedatumet. Det kan därför verka som att det inte händer något. Du kan vara helt lugn, vi har bevakning på när det är dags.
När du samlar dina försäkringar hos oss har du lättare koll på dina försäkringar och dessutom följande:
✓ Du får rabatt på försäkringarna.
✓ Du slipper betala dubbla självrisker.
✓ Du har en egen rådgivare som du kan kontakta om du har frågor om försäkringarna.
✓ Mina sidor – där du enkelt ser dina försäkringar, betalningar, försäkringsbrev och eventuella skador.