Kundpanelen – med rätt att avgöra

Vårt mål är att ha försäkringsmarknadens nöjdaste kunder. Det händer givetvis ibland att någon kund har en annan åsikt än vi. Om en kund är missnöjd med vårt beslut eller hantering av ett ärende kan kunden få ärendet omprövat. Det är då Kundpanelen kommer in i bilden.

Ansök till KundpanelenInnan ett ärende hamnar hos Kundpanelen har kunden först varit i kontakt med sin handläggare för att få ärendet omprövat. Om kunden ändå inte blev nöjd har Ifs kundombudsman gått igenom ärendet. Om kunden inte är nöjd efter att ärendet varit hos kundombudsmannen är det Kundpanelen som får yttra sig i frågan.

Kundpanelen består av sex If-kunder, en extern jurist och en representant från If.
De samlas en gång varannan månad för att granska de försäkringsärenden våra kunder har överklagat. Kundpanelen har full beslutanderätt, vilket innebär att de beslut som röstas fram också är de som gäller. Blir omröstningen oavgjord, avgörs alltid ärendet till kundens fördel.

Vilka är med i Kundpanelen?

Medlemmarna i Kundpanelen är helt vanliga människor utan kunskap om försäkringar.
Ju okunnigare man är desto bättre. Vi vill att det är en blandning av människor i olika åldrar, kön och med olika yrkesinriktning. Nedan kan du läsa lite om två av tidigare års medlemmar, Stefan och Panteha.

Här är två av dagen medlemmar, Stefan och Panteha Stefan och Panteha 5 snabba om Stefan

Ålder: 53 år

Bor: Lidingö

Yrke: Haveriutredare

Gillar: Utomhusaktiviteter och resor.

Varför är du en bra medlem av Kundpanelen?
Är intresserad av rättvisa och följer nyhets- och samhällsutvecklingen.

5 snabba om Panteha

Ålder: 28 år

Bor: Göteborg

Yrke: Ansvarig för mobila tjänster.

Gillar: God mat i gott sällskap.

Varför är du en bra medlem av Kundpanelen?
Diplomatisk och försöker hålla en bra balans mellan förnuft och känsla.