Frågor och svar

Här har vi svarat på de vanligaste frågorna om vårt förmånsprogram, If Plus och Självriskkontot och hoppas att du hittar svar på det du funderar på.

Hittar du inte svaret här, är du alltid välkommen att kontakta oss. ​​​​​​​​

Ifs förmånsprogram

Självriskkontot

If Plus

Bilmärkesförsäkring

Betalning

Priset på min faktura avviker från priset på offerten. Varför?

​Du kan ha ändrat uppgifter som påverkat priset. Om du till exempel har valt pappersfaktura istället för e-faktura eller Autogiro går du miste om förmånsrabatten på 10 %.

Vad menar ni med pappersfri betalning?

​ ​

Pappersfri betalning innebär att du betalar din försäkring med Autogiro eller e-faktura.

Med e-faktura får du fakturan digitalt, direkt till din internetbank. Läs mer i Betalningsguiden

Gäller kravet pappersfri betalning alla som vill ingå i förmånsprogrammet?

​ ​

Nej, kravet på pappersfri betalning gäller bara när du köper en hem- eller en bilförsäkring och inte har en sådan försäkring hos oss sedan tidigare. Bilmärkesförsäkring, bilförsäkring hos Volvia, Renault försäkring, Dacia försäkring och If Rulla vidare-försäkring är undantagna från kravet på pappersfri betalning.

Årlig försäkringsgenomgång