Frågor och svar

Här har vi svarat på de vanligaste frågorna om vårt förmånsprogram, If Plus och Självriskkontot och hoppas att du hittar svar på det du funderar på.

Hittar du inte svaret här, är du alltid välkommen att kontakta oss. ​​​​​​​​​​​

Ifs förmånsprogram

Självriskkontot

Bilmärkesförsäkring

Betalning

Årlig försäkringsgenomgång

Hur gör jag för att få en årlig försäkringsgenomgång?

Om du har hem-, bil- och personförsäkring hos oss kan du anmäla dig till en årlig försäkringsgenomgång. 
Om du inte har alla försäkringar som krävs för att bli erbjuden en årlig försäkringsgenomgång kommer du att få ett erbjudande om det när du köper en försäkring som gör att du hamnar på den högsta nivån i förmånsprogrammet.

Vad är skillnaden mellan de olika försäkringsgenomgångarna ni erbjuder?

​ ​​

Den årliga genomgången som ingår som en förmån i vårt förmånsprogram är en återkommande genomgång som sker varje år. Vi ansvarar då för att för att ringa upp dig en gång per år för att gå igenom försäkringsbehovet och se till att du är rätt försäkrad. Den försäkringsgenomgång du kan boka tid för på if.se är en genomgång där vi ser över dina försäkringar vid ett tillfälle.  

Hur gör jag för att avanmäla mig från årlig försäkringsgenomgång?

​Du mejlar till kundservice@if.se eller ringer till oss på 0771-655 655.