Skadehantering som den borde vara

Det allra viktigaste med en försäkring är vad som händer när en skada väl har skett. Det är då det visar sig vad du betalar för och vad det är värt.

​Så här fungerar vår skadehantering:

  • Du anmäler enkelt skadan på webben (vill du hellre ringa går det självklart lika bra).
  • Vi tar över ansvaret. Vi löser mer än hälften av alla ärenden under första dygnet och vid en större skada är vi på plats inom tre timmar. Dessutom får du en egen kontaktperson som tar hand om ditt ärende hela vägen.
  • Vi kontaktar de specialister du behöver och ser till att de kommer till dig. Eftersom vi tar hand om fler skador än någon annan (1,4 miljoner/år), har vi skaffat oss branschens allra bästa partners.
  • Du får hela tiden information om vad som händer och kan i lugn och ro koncentrera dig på företagets egentliga verksamhet.
Att ta hand om våra kunder på det här sättet leder till att vi får 4,5 av 5 i snittbetyg av de kunder som haft en skada. De tycker att vi är rättvisa, snabba och enkla att ha att göra med. Faktum är att de som råkat illa ut är våra allra nöjdaste kunder.